UTILITY, INC. MELDT AANHOUDENDE GROEI NA STERK TWEEDE KWARTAAL

110% meer boekingen en 50% meer inkomsten op jaarbasis

ATLANTA (Augustus 9, 2023) – Utility announced highlights for the second quarter of 2023, posting $16.9 million in new contracts, including business overseas from the Royal Thai Police.  The company also reported renewed and upgraded contracts totaling $3.3 million, including its first TITAN by Utility™ platform deployment with the State of Vermont Public Safety Department for evidence room surveillance. Other notable gains included:

• 20,4% omzetstijging, kwartaal over kwartaal
  • 15,4% recurrente omzetstijging, kwartaal over kwartaal
  • 34,5% stijging brutomarge in dollars, kwartaal-op-kwartaal
  • 11,8% personeelsgroei, kwartaal over kwartaal (21 nieuwe aanwervingen) en
  • 70,1% stijging bedrijfsresultaat, kwartaal over kwartaal

Een hoogtepunt van de periode was de aanzienlijke adoptie van POLARIS door Utility™, het alles-in-één bewijsmanagementsysteem van het bedrijf dat totale transparantie biedt voor incidentdocumentatie. In minder dan negen maanden migreerde meer dan 55% van de gebruikers van AVaiLWEB naar POLARIS, waardoor hun mogelijkheden werden uitgebreid met streaming van vaste camera's, transcriptie, cameraregistratie, crowdsourcing en meer. Klanten van Utility beheren nu meer dan 42 terabytes (TB) aan digitaal bewijs uit andere bronnen en slaan die veilig op in POLARIS. Utility heeft onlangs POLARIS 6.4 uitgebracht, een versie met verbeterde functies voor de gebruikerservaring.

Het gebruik van PULSAR by Utility™, Automated License Plate Readers (ALPR), bleef ook toenemen, met een stijging van 103% voor het kwartaal en 252% voor het jaar. De ALPR-technologie detecteerde meer dan 11,2 miljoen nummerplaten in deze periode.

Aanvullende inzichten in Q2-technologie zijn onder andere:

• Meer dan 12 petabytes of 1400+ jaar aan digitaal bewijs wordt nu beheerd door Utility.
  • Meer dan 85.658 apparaten zijn ingeschakeld op het platform
  • 94% van de 379 klanten op het platform zijn media-enabled
  • Het totale aantal gebruikers op het platform van plaUtility beheerde de toevoeging van meer dan 5,3 miljoen incidenten
  • Gebruikers hebben meer dan 65.000 nieuwe cases aangemaakt
  • Er zijn meer dan 1 miljoen video's bekeken en afgespeeld
  • Totaal aantal gebruikers op het platform overschreed 66.700
  • Het platform werd meer dan 841.000 keer bezocht

Nieuwe contracten kwamen van klanten in 10 verschillende staten:

Sheriff's kantorenPolitie DepartementenBrandTolpatrouille Scholen
Green County, AK
Pike County, IN
Grant Parish, LA
Allegany County, MD
Waller County,
Cherry Valley, AK
Norton, IN
Goddard, LA
Frostburg, MD
Florissant, MI
Maryland Heights, MI
Polson, MT
Crete, NE
Edisto, SC
Spartanburg Community College, SC
Brookshire, TX
Galveston, TX

Decatur, GAHarris County politie P4, TXOpenbare scholen in Indiana

Deze robuuste groei werd ondersteund door opmerkelijke vernieuwingen en upgrades van bestaande klanten:

• Baow, GA
  • Cobb County, GA Politie Departement
  • Columbia, SC Police Department
  • Decatur, GA Politie Departement
  • Fulton County, GA Marshal's Office
  • Harrison County, MS Sheriff's Office
  • Henderson, NV Politie Departement
  • Missouri City, TX Police Department
  • Porter County, IN Sheriff's kantoor

Het bedrijf sloot het kwartaal af met de mededeling dat het door Frost and Sullivan was geselecteerd voor een Competitive Strategy Leadership Award, de eerste in zijn soort op het gebied van openbare veiligheid.

"In het tweede kwartaal van 2023 toonde Utility niet alleen veerkracht, maar ook het vermogen om te schalen en zich aan te passen aan de veranderende behoeften van onze wereldwijde klanten. Met een toename van meer dan 110% in boekingen en een significante adoptie van ons innovatieve POLARIS-systeem, hebben we bewezen dat we ons inzetten voor het leveren van best-in-class oplossingen voor eerstelijns beroepen," zegt Michael Nark, President en CEO van Utility. "De grote stappen die we dit kwartaal hebben gemaakt, van onze samenwerking met de Royal Thai Police tot onze erkenning door Frost and Sullivan, zijn een bewijs van de niet aflatende drang naar uitmuntendheid van ons team. Naarmate het jaar vordert, blijven we toegewijd aan het zetten van nieuwe maatstaven op het gebied van innovatie en het versterken van onze banden met klanten over de hele linie."

Over Utility

Utility, de innovatieve technology-enabled service provider die bekend staat om het creëren van baanbrekende digitale systemen voor eerstelijns beroepen, biedt een universum van intuïtieve producten voor het effectief vastleggen, beheren en vrijgeven van videobewijs. De technologieën omvatten een verscheidenheid aan camera's, sensoren en apparaten, evenals softwareoplossingen voor situationeel bewustzijn voor ordehandhavers, eerstehulpverleners, transportbedrijven en nutsbedrijven. Ga voor meer informatie over Utility en haar technologische oplossingen naar utility.com