Utility, Inc. kondigt bijna 50% toename van terugkerende inkomsten in het derde kwartaal van 2021 aan

42,5% stijging van de inkomsten op jaarbasis, 13 nieuwe partnerbureaus toegevoegd

ATLANTA, 9 november 2021 /PRNewswire/ - Utility, Inc. zet een jaar van recordgroei voort en kondigt vandaag een stijging van 48,8% aan in terugkerende inkomsten ten opzichte van Q3 2020 en een stijging van 12% op jaarbasis in contractboekingen. Bovendien stegen de recurrente inkomsten van Q3 met 7,4% ten opzichte van Q2, en de totale inkomsten stegen eveneens met 3,7% opeenvolgend. Voortbouwend op het positieve momentum van het eerste en tweede kwartaal, overschreden de contractverlengingen voor het kwartaal opnieuw 95%.

In het derde kwartaal van 2021 werden nieuwe contracten gesloten met één agentschap van de staatspolitie, New Hampshire State Police; zes agentschappen van de provincie; één agentschap van het hoger onderwijs, Purdue University - West Lafayette Police Department; en vijf stedelijke politiediensten, waaronder Auburn, ME, East Cleveland, OH, Helena, AL, Olmos Park, TX, en Pearl, MS. Naast nieuwe contracten werden er in het derde kwartaal 10 verlengingscontracten uitgevoerd voor een totaalbedrag van 2,9 miljoen dollar. In totaal hebben de contracten dit kwartaal meer dan 1300 nieuwe wetshandhavers aan het platform verbonden.

In het vierde kwartaal zal Utility versie 5.0 uitbrengen van AVaiLWeb®, het cloud-based platform voor digitaal bewijsbeheer, met nieuwe geavanceerde redigeerfuncties en uitgebreide case management mogelijkheden. Voortbouwend op de best-in-class technologie, werkt Utility proactief samen met haar wetshandhavingspartners om programma's te ondersteunen die transparantie bevorderen en sterke relaties opbouwen in de gemeenschappen die zij dienen. Op 10 november modereert Utility een webinar met de National Sheriffs' Association, waarin drie rechtshandhavingsleiders - en Utility-partners - hun perspectieven en inzichten delen over het verbeteren van community policing in het hele land.

Andere hoogtepunten voor Utility, Inc. in het derde kwartaal zijn:

• Meer dan 46.500 totale gebruikers op het platform
  • 43% van de actieve Utility-gebruikers zijn nu Computer Aided Dispatch (CAD) - ingeschakeld voor naadloze, geautomatiseerde videoclassificatie.
  • Meer dan 12.500 RocketIoT-videosystemen in de auto actief op het platform
  • Meer dan 80% van de agentschapspartners zijn media-enabled (vastleggen van video)

"Om innovatieve oplossingen te bieden voor de toekomst van de rechtshandhaving en daarbuiten, werken we voortdurend samen met onze partners om onze diensten te verbeteren zodat ze optimaal aansluiten bij hun behoeften, en dit blijkt duidelijk uit onze voortdurende omzetgroei in 2021", aldus Michael Nark, president en CEO van Utility, Inc. "We kijken uit naar de afsluiting van een recordjaar voor Utility met een sterk vierde kwartaal, en naar de nieuwe technologische aankondigingen aan de horizon."

Het ecosysteem van Utility, Inc. omvat een verscheidenheid aan camera's, sensoren en apparaten, alsmede situational awareness software-oplossingen voor wetshandhavers, eerstehulpverleners, transportbedrijven en nutsbedrijven. Ga voor meer informatie over Utility, Inc. en haar technologische oplossingen naar bodyworn.com.

Over Utility, Inc.
Utility, Inc. biedt ordehandhavers een intuïtief platform voor het effectief vastleggen, beheren en vrijgeven van videobewijsmateriaal. Utility's BodyWorn™ camera en RocketIoT® in-car video systeem bevatten real-time communicatie, op beleid gebaseerde automatische opname functionaliteit en real-time GPS positionering voor de best mogelijke situational awareness tijdens kritieke momenten. De BodyWorn camera maakt gebruik van unieke communicatiemogelijkheden en specifieke opnamemogelijkheden om de video-opname automatisch te starten. Automatische opnamefuncties worden ingesteld door individuele wetshandhavingsafdelingen op basis van hun opnamebeleid. BodyWorn camera's kunnen afzonderlijk of in combinatie met RocketIoT werken en zijn uitgerust met ingebouwde versnellingsmeters, prone positionering en lichtbalksensoren om het openen van deuren, snelle beweging, het betreden van Geofences, enz. te detecteren. Automatische opnamefunctionaliteiten kunnen op elk moment worden bijgewerkt via het videomanagementsysteem, AVaiLWeb®. De AVaiLWeb cloudgebaseerde oplossing voor digitaal bewijsbeheer slaat veilig opgenomen bewijsmateriaal op en biedt SmartRedaction™.

BRON Utility, Inc.

PUBLISHED-PR Newswire