Utility Associates' BodyWorn™ politiecamera's ondersteund door investering van Hicks

Op software gebaseerde slimme politietechnologie wil de markt verstoren

Hicks Holdings blijft investeren in opkomende bedrijven in gediversifieerde sectoren

Utility Associates, Inc. announces a significant investment from Dallas-based Hicks Holdings, LLC, to support the expansion of its BodyWorn™ product and position the company for growth within the first responder industry. BodyWorn is the only smart solution that incorporates GPS, motion sensors, real-time communications, live video streaming and Artificial Intelligence (AI) to meet the ever-evolving needs of law enforcement.

"Er is een enorme kans voor geavanceerde technologie om de uitdagingen waarmee onze gemeenschappen en first responders vandaag de dag worden geconfronteerd positief te beïnvloeden", zegt Mack Hicks, partner bij Hicks Holdings. "Bij het onderzoeken van de markt zagen we dat Utility het toonaangevende technologieplatform in de industrie is als gevolg van zijn op beleid gebaseerde opnamefuncties, vooruitgang op het gebied van kunstmatige intelligentie en real-time communicatie - allemaal mogelijkheden van de volgende generatie."

"We hebben de afgelopen 15 jaar besteed aan het ontwikkelen van eigen software die het paradigma in de industrie verandert", aldus Ted Davis, CEO van Utility. "Onze oplossing stelt agenten in staat hun gedrag in stressvolle situaties niet te veranderen, terwijl het organisaties een niveau van real-time connectiviteit met het veld biedt dat nog nooit eerder is vertoond."

Verschillende oudere hardwareleveranciers maken inadequate producten voor mannen en vrouwen in uniform die duur en grotendeels ineffectief zijn. Met name traditionele, hardware-centrische bodycamera's dwingen wetshandhavers om camera's handmatig te activeren in zeer stressvolle situaties en omdat de clip-on apparaten extern zijn gemonteerd, worden ze vaak weggeslagen en nemen ze niet op. De gepatenteerde uniformbevestiging van BodyWorn is veilig geïntegreerd in het uniform van een agent en maakt gebruik van het enige slimme technologische systeem dat automatisch wordt geactiveerd en opgenomen in reactie op verschillende triggers. Het BodyWorn systeem kan bijvoorbeeld vaststellen of er een schot is gevallen, of een agent is gevallen of betrokken is bij een woordenwisseling. Elk van deze gebeurtenissen en andere door elke afdeling aangewezen gebeurtenissen activeren automatisch de opname en sturen een waarschuwing naar de centrale meldkamer met exacte GPS-coördinaten van de locatie van de agent en een waarschuwing naar omliggende agenten om back-up of mogelijk levensreddende ondersteuning te bieden.

Het BodyWorn camerasysteem wordt gecombineerd met een ecosysteem van oplossingen van Utility, waaronder geavanceerde in-car video en 4G-LTE communicatie, waardoor first responders een beter situationeel bewustzijn en coördinatievermogen krijgen. Het ecosysteem van Utility sluit de lus voor haar klanten door één volledig geïntegreerde oplossing te bieden waarop kan worden vertrouwd, in tegenstelling tot concurrerende systemen die bestaan uit verschillende leveranciers waar de verantwoordelijkheid kan afnemen.

"De oplossing van Utility lost het fundamentele probleem op van de huidige body wear camera's door ervoor te zorgen dat essentiële videobeelden worden vastgelegd, terwijl het eerstehulpverleners een groot aantal nieuwe generatie mogelijkheden biedt die in het verleden nooit beschikbaar waren", aldus Hicks. "Wij geloven dat dit soort oplossingen de toekomst heeft en we zullen Utility helpen hun productaanbod beter bekend te maken, zodat onze wetshandhavers toegang hebben tot het beste systeem dat beschikbaar is."

Braemar Energy Ventures en Treeter Holdings namen samen met Hicks Holdings deel aan de nieuwe investeringsronde van Utility. De opbrengst van de investering zal worden gebruikt om het marketing- en verkoopteam van Utility in de VS en internationaal uit te breiden, terwijl ook werkkapitaal wordt verstrekt voor een snel groeiende orderportefeuille.

Over Utility, Inc.

Utility, Inc. provides law enforcement officers with an intuitive platform for effectively capturing, managing and releasing video evidence. Utility’s BodyWorn™ camera and Rocket IoT™ in-car video system incorporates real-time communications, policy-based automatic recording functionality, and real-time GPS positioning for the best situational awareness possible during critical times. Meanwhile, it’s AVaiL Web™ cloud-based digital evidence management solution securely stores captured evidence and offers Smart Redaction™ – the only automatic video redaction software on the market today.

Over Hicks Holdings LLC

Hicks Holdings LLC is het particuliere investeringsvehikel voor het vermogen van de familie Thomas O. Hicks. Met 40 jaar ervaring in private equity was de heer Hicks pionier op het gebied van de "buy and build"-investeringsstrategie en richtte hij Hicks Muse Tate & Furst op, dat meer dan 12 miljard dollar aan private equity ophaalde in zes fondsen en meer dan 50 miljard dollar aan leveraged acquisitions realiseerde. Hicks zoekt naar gevestigde bedrijven met een bewezen staat van dienst, sterke vrije kasstroomkenmerken, een sterke concurrerende industriepositie en een ervaren managementteam dat op zoek is naar een partner met langetermijnkapitaal.

Bron - PR Newswire